Lucka 23: Tävla och vinn min bok

23

I dagens lucka: Vinn Sportmassera själv med redskap + en golfboll.

Sportmassera själv med redskap

Sportmassera själv med redskap av Erik Börjesson (Miro förlag 2012)

Adventskalendern närmar sig sitt slut. Den sista tävlingen vinner du genom att besvara tre frågor. Svaret lämnar du i kommentarsfältet enligt modellen:
”Fråga 1: (svar), fråga 2: (svar) och fråga 3: (svar), fråga4/motivering: (bla bla bla)”

Fråga 1:

Vilken av dessa övningar tycker jag ger bäst träning för främre bålen?

1. Frontböj med dubbla kettlebells

x. Plankan,

2. Kettlebell Press-out

Fråga 2:

Hur djupt bör man gå i en knäböj (generellt)?

1. 60 grader

x. 90 grader

2. 129 grader

Fråga 3:

Vad är bänkpress för mig?

1. Bröstövning

x. Tricepsövning

2. Helkroppsövning

Fråga 4: (utslagsfråga om fler har alla rätt)

Motivera (kort) varför du vill vinna boken. Mest kreativa motivering vinner!

Kör hårt!

Adventskalendern 2012

Tidigare:

one

Lucka 1

two

Lucka 2

Lucka 3

Lucka 3

Lucka 4

Lucka 4

Lucka 5

Lucka 5

lucka 6

Lucka 6

lucka 7

Lucka 7

lucka 8

Lucka 8

lucka 9

Lucka 9

lucka 10

Lucka 10

Lucka 11

Lucka 11

Lucka 12

Lucka 12

13

Lucka 13

14

Lucka 14

15

Lucka 15

16

Lucka 16

17

Lucka 17

18

Lucka 18

19

Lucka 19

20

Lucka 20

21

Lucka 21

22

Lucka 22

3 thoughts on “Lucka 23: Tävla och vinn min bok

  1. 1. frontböj med dubbla KB 2. 129 grader 3. Bröstövning 4. Jag har säkert mest nytta av boken pga av mina rörelseinskränkningar i framför allt bröstrygg/lats/bröst/psoasm.m så om det är någon som får nytta av den är det mig 🙂 Bästa hälsningar Rafael

  2. Svar.
    1. 1
    2.3
    3.1

    4. Efter 3 år med crossfit med storaframgångar börjar kroppen ge vika. Har köpt black roll nu och nu behöver jag inspiration…

  3. Fråga 1: 1
    Fråga 2: 2
    Fråga 3: 1

    Jag önskar mig boken för att lära mig mer om självmassage. Jag vill kunna sprida vidare och inspirera andra att testa självmassage för att motverka ömma muskler och öka rörlighet.

    En riktigt god jul!

Kommentera

