Lucka 22: Vad jag tror om träningen 2013

22

2013 är alldeles runt året. Vad blir nästa års träning?

Här är mina förslag:

  • Styrka. Kan du bli för stark? Tveksamt! Jag tycker att väldigt många skulle få bättre resultat och klara vardagen mycket lättare om dom bli starkare, framför allt kvinnor.
  • Self-Myofascial Release. Jag tror att fler än bara personliga tränaren och deras kunder kommer använda rullar och bollar mycket mer frekvent.
  • Kvalitet före kvantitet. Många är idag mycket intresserade och läser mycket om träning. I och med att kunskapsnivån stiger så kommer nog allt fler förstå att det viktiga är att göra bra saker i stället för många saker.
  • Kroppsegna övningar. Jag tror att övningar hämtade från gymnastiken kommer att få ett större genomslag under nästa år. Övningarna kräver en balans mellan stabilitet och mobilitet samt en god styrka och kroppskontroll.
  • Träning i alla rörelseplan. För varje år som går så kommer vi längre ifrån maskinträning i ett rörelseplan och närmare rörelser i alla plan.
  • Crossfit. Kommer säkerligen att fortsätta vara populärt och säkert växa.

Vad tror du kommer vara populärt?

Adventskalendern 2012

Tidigare:

one

Lucka 1

two

Lucka 2

Lucka 3

Lucka 3

Lucka 4

Lucka 4

Lucka 5

Lucka 5

lucka 6

Lucka 6

lucka 7

Lucka 7

lucka 8

Lucka 8

lucka 9

Lucka 9

lucka 10

Lucka 10

Lucka 11

Lucka 11

Lucka 12

Lucka 12

13

Lucka 13

14

Lucka 14

15

Lucka 15

16

Lucka 16

17

Lucka 17

18

Lucka 18

19

Lucka 19

20

Lucka 20

21

Lucka 21

One thought on “Lucka 22: Vad jag tror om träningen 2013

  1. Nya gamla leksaker såsom kettlebells tror jag kommer ta mer å mer plats i träningen. Bålstabilitetsträning i all form – pilates, med hjälp av bollar, water bags m fl – all som ökar kroppsmedvetenhet å kroppskontroll.

Kommentera

