Lucka 16: Tävla och vinn boken Kombinationsträning

Lucka 16

I lucka 16: Chans att vinna boken Kombinationsträning

Under julen är en del träningslokaler är stängda, men även om ditt gym är öppet kan det kännas jobbigare att ta sig dit under december månad, med mycket annat som ska fixas och firas. Om du ändå kan hitta tillfällen att röra på dig så kan du passa på att köra övningar tillsammans med eller mot en kompis. Den typen av övningar beskriver Martin Lidberg i sin bok Kombinationsträning .

”De flesta av bokens övningar utförs i par och är mycket väl lämpade till allt från den glada motionären som vill optimera sin fysik eller få en finare kropp och hållning, till elitidrottaren som vill bli bäst i världen. Eftersom det är utövaren som bestämmer tempot och styrkan i övningarna så kan man alltid anpassa träningen till sin egen kapacitet och förmåga. Många av övningarna är också att rekommendera för dem som vill förbättra sin motorik och smidighet, oavsett ålder.” – Sisu Idrottsböcker

Du vinner boken (värde 279 kr) genom att skriva ditt mest kreativa tips för att inte tappa formen av julbord, pepparkakor och stillasittande som en kommentar till det här inlägget. Det bästa och mest kreativa tipset vinner.

Lycka till!

Adventskalendern 2012:

Tidigare:

one

Lucka 1

two

Lucka 2

Lucka 3

Lucka 3

Lucka 4

Lucka 4

Lucka 5

Lucka 5

lucka 6

Lucka 6

lucka 7

Lucka 7

lucka 8

Lucka 8

lucka 9

Lucka 9

lucka 10

Lucka 10

Lucka 11

Lucka 11

Lucka 12

Lucka 12

13

Lucka 13

14

Lucka 14

15

Lucka 15

Annonser

3 thoughts on “Lucka 16: Tävla och vinn boken Kombinationsträning

  1. Mitt tips för att inte tappa formen under jul är att begränsa sitt intag av det onyttiga. Välja att hålla kosten väldigt ”clean” under dagen för att sedan kunna äta god mat på kvällen. Ett upplägg som består till största delen av mindre måltider ed mycket protein under dagen ger dig möjlighet att vid ett mål under dagen äta mer och onyttigare. Dock inte i obegränsad mängd. Kompletteras detta med korta och intensiva pass så kommer formen hållas under julen 🙂 Passen kan till exempel utföras hemma och vara att man kör övningar med kroppen som motstånd under cirka 15-20 min högintensivt. Tex. så många rundor som möjligt på 20 minuter av: 10 armhävningar, 10 sit ups, 20 knäböj (utan vikter)

  2. Det som köps hem äts (oftast) upp. Köp hem mindre gotte, pausa 5 minuter innan du hämtar påfyllning av maten (ögat eller magen som vill ha mer?),introducera mer grönsaker bland julmaten (strimla rödkål och blanda med apelsinbitar och lite vinägrett t.ex.) vardagsträna (åk pulka, promenera, ha snöbollskrig) eller utmana familj och släkt på pausgympa mellan julbord och Kalle Anka. TA med träningen i form av löparskor, slyng-gym el träna med kroppen som motstånd. Min son och jag leker ofta med en aktivitetsloppa (http://barnens.ifokus.se/articles/4d7135deb9cb46222d04d882-hur-du-viker-en-pappersloppa), uppdragen under varje lucka handlar om rörelse, ex hoppa 10 grodhopp, björnkravla från vardagsrummet till hallen etc. Roligt tycker både jag och sonen. Varför inte använda samma loppa med styrkeövningar för kroppen och lek ihop ett pass med sambon, kompisen, brorsan? För att minska på formsvackan som många upplever strax efter jul tror jag dock att minska på frossandet är det som ger mest resultat. Drick inte energi, välj vatten som måltidsdryck.
    Mest ”självklarheter” ovan… Det var faktiskt en svår fråga.

  3. det är ok att unna sig det man verkligen tycker om under julen. VERKLIGEN tycker om. köttbullar´, korvar jansson går helt bort. i år kör vi på en grönre jul med grönkålspaj, kalkon etc på julbordet.

    träna fast det är julafton JA!!! själv ska jag gå på spinning kl 10.00.

    skit i pepparkakor. hur roliga är dem och sen lussebullarna…ja 1 i veckan inte 1 varjedag!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s