Lucka 15: Tips på utbildningar för tränare och andra intresserade

Lucka 15

I lucka 15: Tips på bra utbildningar

För mig är utbildning och utveckling viktigt. Jag älskar att lära mig nytt  och jag tror det är viktigt som tränare att både utvecklas själv och se trender. Och med mer utbildning och kunskap inom närliggande områden är det lättare att se hur saker och ting hänger ihop.

Jag försöker delta på fyra utbildningar varje år och funderar just nu på vilka jag ska gå under 2013.

I mitt CV kan du se vilka utbildningar jag har gått hittills

De tre utbildningar som varit allra mest givande för mig som tränare är:

  1. Strong First/RKC (från mannen bakom RKC, Russian Kettlebell Challenge)
  2. Explosiv styrkecoach (Eleiko och Olympic Lifting School i samarbete)
  3. DNS Sport (Dynamic Neuromuscular Stabilization)

Bra utbildningar för tränare kan du hitta här:

Vet du någon annan bra utbildning för tränare i Sverige eller någon annanstans i världen? Tipsa gärna!

Adventskalendern 2012:

Tidigare:

one

Lucka 1

two

Lucka 2

Lucka 3

Lucka 3

Lucka 4

Lucka 4

Lucka 5

Lucka 5

lucka 6

Lucka 6

lucka 7

Lucka 7

lucka 8

Lucka 8

lucka 9

Lucka 9

lucka 10

Lucka 10

Lucka 11

Lucka 11

Lucka 12

Lucka 12

13

Lucka 13

14

Lucka 14

One thought on “Lucka 15: Tips på utbildningar för tränare och andra intresserade

Kommentera

