Lucka 4: Ett superset av Dan John

four

I lucka 4: Ett superset jag gillar skarpt

Dan John är en av mina största inspirationskällor. Det här är ett superset som jag upptäckte i en utbildnings-DVD från honom och jag gillar det skarpt. Först får ben och främre bål arbeta hårt, därefter blir det mer grepp och stabiliserande muskulatur som arbetar.

  • Frontböj med dubbla kettlebells 8 repetitioner.
  • Farmers walk 50 m.
  • Upprepa i 8 set utan vila.

(Killar kan ha som mål att klara 2 x 24 kg och tjejer 2 x 16 kg)

Testa gärna och återkom med tankar.

Kör hårt!

Adventskalendern 2012:

Tidigare:

one

Lucka 1

two

Lucka 2

Lucka 3

Lucka 3

8 thoughts on “Lucka 4: Ett superset av Dan John

  1. Spontant tänkte jag att begränsningen i övningen blir greppet, vilket jag fick bekräftat när jag testade upplägget på en av mina starkare kvinnliga kunder som är hyffsat duktig på kettlebells. Inledde med 2×12 vilket höll i tre set, sen gick vi ner till 2×10 i två set sen fick vi bryta på grund av underarmarna och till viss del axlarna.

    • Tack för din feed-back!

      Jag har också märkt att greppet begränsar en del personer. Det gäller att vara bekväm i rack-positionen för att låta underarmar och grepp vila något.

      Sen kan jag tillägga att de som klarar 8 set med de vikterna jag skrev räknas som bra atleter av Dan John, vilket innebär att du är riktigt vältränad.

      Med vänlig hälsning,

      Erik

  2. Pingback: Veckans bloggsvep (v.49) - Jenny Sunding

  3. Pingback: Yoga | starkochsnabb

Kommentera

