Lucka 1 i min adventskalender: Dynamic Mobility Circuit 6

Första december och det är kritvitt utomhus, vilken överraskning! Jag firar med att låta er öppna första luckan i min bloggadventskalender. 

I min bloggadventskalender kommer det ett nytt inlägg varje dag fram till julafton. Vad exakt den kommer att innehålla är jag osäker på. Men jag kan utlova några överraskningar, några proffsigare videoklipp än vanligt och minst tre tävlingar om produkter. Häng på!

one

I lucka 1: Dynamic Mobility Circuit 6

Dynamic Mobility Circuit är en rörlighetsserie som jag själv har satt ihop. Jag har hämtat inspiration till serien från min egen serie DFR 5, Primal Move och Yoga. Varsågoda!

1. Upward Facing Dog

2. Push-up

3. Rock-Back

4. Diagonal stabilization

5. 90 Degreee Rotation with hamstring stretch

6. Stationary Spiderman with Thoracic rotation

7 .Glute/Hip 2 with Quadstretch

Fördelar med serien:

  • Mobilitet i höftled och bröstrygg
  • Stabilitet i bål och skuldra
  • Arbete i flera rörelseplan
  • Aktivering av muskulaturen kring skulderbladen
  • Flexibilitet i säte, baksida lår, framsida lår, höftböjare, ryggsträckare

Ha en fortsatt skön, ”vit” lördag så ses vi i lucka 2 imorgon!

Kommentera

