Svar till er som undrat var man köper SMR-produkter

Om drygt två veckor kommer min bok om self myofascial release som heter Sportmassera själv med redskap (Miro förlag 2012). Mitt fokus de senaste månaderna har varit på boken och SMR, men nu återkommer jag till er som velat ha tips på var man köper redskapen!

I listan hittar du några av de redskap jag använder, priser och köpställen. Klicka på bilderna eller länkarna under bilderna för att komma till köpställenas webbplatser.

Blackroll (rullarna som är med i min bok)

Blackroll

Blackroll, olika priser

Andra rullar jag använder

Rumble roller

Rumble roller, 500 kr

The Grid

The Grid, 499 kr

TP Therapy golf kit

TP Therapy Golf Kit, 1599 kr

”Pinnar” jag använder

Tiger Tail

Tiger Tail, 319 kr

The Stick

The Stick, 495 kr

Om du har en fråga om någon produkt är det bara att skriva den som en kommentar till inlägget!

Och boken kommer alltså den 12 december:
Klicka på bilden för att läsa mer om den.

Sportmassera själv med redskap av Erik Börjesson, Miro förlag 2012

Sportmassera själv med redskap av Erik Börjesson, Miro förlag 2012

10 thoughts on “Svar till er som undrat var man köper SMR-produkter

  1. Hallå! Jag kommer självklart köpa din bok:-) Men jag har aldrig sett ”the stick” förut. Vad används en sån till? Mycket nyfiken!

    • Tack! The Stick används med samma princip som övrig utrustning. Målet är såklart att förbättra kvaliteten på de mjuka vävnaderna.

      Du använder The Stick ungefär som en kavel för att bearbeta muskulaturen. Jag gillar både The Stick och Tiger tail och använder dom mycket ofta på mig själv eller på klienter.

      Med vänlig hälsning,

      Erik

  2. Köpte en brödkavel för 29 spänn i en krims-kramsbutik för en månad sen och den har funkat bra! ska köpas boken innan jag bygger på med mer bra hjälpmedel. ha de

  3. Eleiko har bara offertförfrågan-länkar och verkar bara sälja till gym. Vet du någon annan butik som har blackrolls?
    Vad är skillnaden mellan de olika?

  4. Hej. Vilken Tiger Tail rekomenderar du om man i huvudsak masserar sig själv? 18 eller 22 tum? Verkar inte som det är någon av dina övningar man inte kan göra med den längre modellen så borde vara vettigast…eller?

Kommentera

