Gör som tomten – ta släden

  Ett tidigt julkort, från mig till er:

 

tomte

Det närmar sig jul och jag vill bjuda på tips om ett träningsredskap som fler än tomten borde använda sig av. Övningar med släde är både prestationshöjande och skonsamma.

De tre bästa övningarna, utan inbördes ordning:

Sled Push

Sled pushes är bra för benstyrkan och arbetskapaciteten. Det är en mycket tuff övning om du utför den rätt. Håll ryggen i normal kurvatur, håll höfter och skuldror i linje och tryck släden rakt framför dig.

Sled Drag

Även Sled Drag är bra för benstyrka och arbetskapacitet. Om du har som mål att bränna fett borde den här övningen vara högt prioriterad. Luta dig lätt framåt med ryggen i en bra position och ta stora steg.

Sled Drag Backward

Sled Drag Backward är en skonsam övning för dig med benägenhet att få  knäproblem. Du utför en knästräckning och stärker muskulaturen på lårets framsida. Funkar också utmärkt för fettförbränning.

Generellt om slädövningar

  • Övningar med släde är bra om du vill bli bättre på löpning, eftersom man använder samma muskler och du lär kroppen hur den ska producera stor kraft som kan driva dig framåt.
  • Slädövningar är mycket skonsamma för knän och kan hjälpa dig att bli starkare och öka din arbetskapacitet.
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s